czwartek, 29 listopada 2018

Humus a'la Ja

Nigdy nie jadłam humusu sama nie wiem dlaczego, przy wychodzeniu z postu o którym pisałam tu znalazłam przepis właśnie na humus. Przestudiowałam go i olśniło mnie! Ja muszę tę potrawę lubić mimo, iż nigdy jej nie próbowałam. Jednym z głównych składników humusu jest przecież ciecierzyca, która bardzo lubię i to jest to ! Ciecierzyca to baza właśnie humusu, z resztą składników można kombinować ile wlezie, a w internecie mnóstwo przepisów.


Ja swój zrobiłam tak, wieczorem namoczyłam 1,5 szklanki ciecierzycy. Rankiem ugotowałam z płaską łyżeczką sody i odrobiną soli. Odcedziłam, przelałam wodą i odstawiłam do wystygnięcia.
W między czasie zrobiłam domową pastę tahini z sezamu nieuprażonego, oliwy i odrobiny soli. Wystudzoną ciecierzycę zmiksowałam z 3 ząbkami czosnku, 3 łyżkami oliwy z oliwek i 1 łyżką soku z cytryny, lekko oprawiłam jeszcze solą i gotowe. Wszystko ładnie wmieszał mi termomix.


Gorąco polecam Small Megi

Przypominam o mojej zabawie wędrująca książka, zapisy tu

2 komentarze:

  1. Hummus też robię sama i uwielbiam, ale poszłam o krok dalej - robię go ze skiełkowanej ciecierzycy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ze skiełkowanej ciecierzycy, chyba spróbuję, pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.