sobota, 17 listopada 2012

Kurs robienia gwiazdki papierowej.

Do wykonania papierowych gwiazdek potrzebne będą 4 paski papieru o wymiarach 1 cm i długości około 30 cm.


Paski zginamy na połowy.


Przeplatamy paski. 



Teraz wierzchnie paski zaginamy a czwarty musimy przepchnąć przez pierwszy zagięty pasek (zaginamy paski po kolei). By paski łatwiej przechodziły, przepychały się końcówki pasków przyciąć.
Wszystko powinno się idealnie trzymać.




Powinno wyglądać tak, widać różnice w długości pasków po pozaginaniu pasków.



 Teraz zaczynamy zaginać paseczki, trzeba to robić bardzo dokładnie. Zaginamy w prawo, wracamy w lewo i zapinamy na pół. Myślę, że zdjęcia nieco rozjaśnią to zaginanie.



Teraz tak zgięty pasek, a właściwie ramię gwiazdki odginamy lekko do tyłu (to ten mały trójkącik z prawej strony) i delikatnie przeciągamy pasek z ramieniem gwiazdki przez pierwszy poziomy pasek pod ramieniem gwiazdki.


 Wygląda to tak.

 Postępujemy tak z kolejnymi ramionami gwiazdki, by uzyskać taki oto efekt.


Obracamy gwiazdkę na drugą stronę.


I postępujemy analogicznie, zaginamy kolejne ramiona.


Wszystkie ramiona gwizdki przygotowane.


Teraz ramiona wypukła gwiazdki, cztery z jednej i cztery z drugiej strony gwiazdki. Paski które wystają zawinąć w prawo i przewlec bardzo delikatnie pod paskiem w ten oto sposób. 



 I drugie ramię, zielone dobrze tu widać.



 Koniec robienia ramion wypukłych. Oto efekt.


Jeszcze tylko odciąć wystające paski i gwiazdka gotowa.



 I mamy dużo ładnych gwiazdek, eksperymentujcie z kolorami, papierem, wielkością.
 Podzielcie się informacjami czy czytelny jest opis i czy komuś wyszła gwiazdka.
 Do miłego Pstro


15 komentarzy:

  1. Takie gwiazdki dają nieograniczone możliwości. I kolorystcznie i nawet wielkościowo. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za kursik:)))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam po odbiór wyróżnienia :)
    http://haft-szydelko-druty.blogspot.com/2012/11/wyroznienie.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam,że takie gwiazdki robiliśmy dawno temu w szkole ale jak to już nie pamiętałam,dzieki za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w szkole średniej nauczyła się robić te gwiazdki ale jakoś siedzą mi w głowie, może dlatego że co roku w okolicy BN dostaję "zamówienie" od mojej rodzinki na gwiazdeczki.

      Usuń
  5. Dziękuję za dokładny kursik:) Właśnie miałam ochotę na coś takiego, ale robiłam je w szkole podstawowej i już zapomniałam.
    Pozdrawiam, Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna;))Dzięki za kursik;)Oczywiście poślę go w świat;))

    OdpowiedzUsuń
  7. OOO takich jeszcze nie próbowałam ,super!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. powrót do dzieciństwa! jako dziecko troszkę się tych gwiazdek na robiłam :-) tylko, że ja miałam ułatwione zadanie, bo od zaprzyjaźnionej telegrafistki dostawałam całe szpule takiego papierowego paska ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za ten kurs. :) Kiedyś w szkole robiłam takie gwiazdki i fajnie mi szło. Wróciłam do domu, chciałam zrobić, a tu lipa, nie umiałam zacząć. ;) Ale teraz mam Twój kurs. :) Wielkie dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kilka lat temu robiłam takie kolorowe gwiazdki ale później kompletnie zapomniałam jak się je robi:) dlatego dziękuję za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.